torsdag 26. juni 2008

Fått hybel

I går reiste eg, Synnøve og Amalie til Voss. Amalie hadde sovet hos meg så vi møtte Synnøve på bussen kl 13.45. Kl 14.00 tok vi bussen til byn. Vi kom til byn 14.45, men toget gikk ikkje før 15.10. Så vi gikk innpå meny og kjøpte oss nooe drikke og snop før vi satt oss på toget.
Vi skulle komme til Voss fem på halv 5, men toget var litt forsinket så vi kom fram ti over halv 5. Kvart på fem tok vi skjerpe bussen opp til der vi skulle se på hybel. Det lå oppover mot Bavallen skiltet. Huset ligger i Skulestadvegen 24. Vi gikk litt fram og tilbake der med huset, for vi var ikkje sikker på om det var der. Hun som bodde der viste oss rundt.
Først kom vi til gangen, så rett innpå kjøkkenet, og nå vi gikk videre fram kom vi til badet.
Etter vi var på badet viste hun oss de 4 forskjellige soverommene som de hadde der.
Vi skrev opp navnene våre og sa vi var interresert.
Når vi var ferdig der gikk vi ned til busstoppet på andre siden av jordbruken. Der stod vi et kvarterstid å ventet på at det skulle komme en buss før eller siden. Heldigvis kom det en øst - vest express buss som vi kunne ta ned til Vangen. Vi tok bussen bort til togstasjonen og gikk på do der.
Meg og Amalie fant ut at vi var sulten så vi gikk bort på Kjappen og bestilte oss en hamburgermeny. Synnøve skulle ikkje ha noe så hun gikk for å møte Øystein.
Når vi hadde sittet der litt kom Synnøve B. Vi satt der en god stund før Synnøve og Øystein kom. Då gikk vi alle bort på togstasjonen for vi skulle ta toget som gikk 19.20. Men siden det stod en buss der som skulle til Bergen, tok vi heller den, for då kunne vi gå av i Åsane.
Når vi kom til Åsane gikk vi inn i senteret, men alt var stengt utenom Ica maxi. Så då gikk vi der også kjøpte toffifee. Så satt vi oss på bussen hjem som gikk ti på ni. Var hjemme i halv 10 tiden..

tirsdag 24. juni 2008

Klassetur 2008

9- 10 juni var Vg1 og Vg2 klassene på tur til Eidfjord.
Vi måtte stå en times tid i Granvin å vente, fordi de holdt på å jobbe. Der møtte eg Amalie og Synnøve, for de skulle til Geilo. Det var kjempe kjekt! Snakket litt med de på fergen og, men etter det skilte vi veier.
Når vi kom til Eidfjord kjørte vi bort på en fin grillplass å grillet litt, og noen få badet :P hehe
Etter vi var ferdig der kjørte vi videre til et kraftverk der vi så en film og fikk omvisning.
Kl halv 4 fikk vi endelig lov å reise til hotellet, der booket vi oss inn og fant rommet. Jeg sov på rom med Isabell, Anne og Asha. Etter en stund gikk vi en tur rundt i Eidfjord og så oss om (siden det var så stort liksom). Kl 7 var alle ferdig pyntet og vi gikk ned for å spise middag. Vi fikk koldtbord, det var nammenam ^^ Etter vi hadde spist gikk vi ut for å ta bilder av alle sammen ilag, tenkte eg sku legge ut noen bilder fra det her.
Seinere hadde vi lånt et sånn konferanserom greie på hotellet, sånn at vi kunne ha noen "leker". Lærerene hadde bestemt seg for at vi skulle ha en slag mimelek. Vi var fire lag og to og to var mot hverandre. Vi skulle finne på et ord å mime det til de andre.
Seinere fikk vi gjøre hva vil ville, så då gikk vi bare rundt på hotellet å loket.
Eg var med noen folk ut på tur, før vi gikk inn igjen. Då gikk eg opp til Isabell som var på rommet til Alex, Rikard og Nils. Der satt vi å så på fotball kamp og litt sånn.. vi fikk smake litt baileys og noe greier av de. Etterpå hadde de tenkt seg på bar, men det ble ikke noe av. Seinere på kvelden kom alle inn på vårt rom, og der satt folk å drakk, og røykte ut vinduet faktisk ;P
Døren vår inn til badet ble faktisk ødelagt 2 ganger, men meg, Isabell og Michael klarte å fikse den litt ihvertfal.. ;P
Plutselig lå det sikkert ti oppe i sengen til meg og Isabell samtidig, så ble ganske så trangt :P heh
Etter en stund gikk noen å lå seg og noen gikk på et annet rom. I 4 -5 tiden ble vi kastet ut fra et rom av en skikkelig forbanna lærer. Då løp vi ned på rommet og var så stille som mulig.
Camilla og Hanne kom inn til oss. Nils og Steinar satt vakt ute i gangen hele natten, så de kunne ikke gå over på sitt rom, så de måtte sove hos oss.
Dagen etterpå stod vi opp kl 8 og spiste frokost. Vi reiste på Hardangervidda natursenter seinere å så en 3d film. Alle var dårlige og trøtte, så de fleste sov under filmen xD
Hjem igjen kjørte vi om Nordheimsund. Vi var hjemme i 3 tiden.

Det var en kjempe koselig klassetur! No er vi ferdig på den skolen, er nok noen jeg kommer til å savne, mens noen er eg glad eg ikkje kommer til å se igjen for å si det sånn.

























Klart å skaffet meg logg ja

Ja no har eg klart å fått laget meg en blogg ja. Denne bloggen kommer mest sannsynlig til å bli den mest uinterresante bloggen du noen gang kommer til å lese i livet ditt.. Men som mange andre så fant eg ut at dette en fin måte med tidsfordriv.

Jeg har egentlig ikke mye å skrive om her inne, men eg skal alltids fått skrevet noe her.

Håper dere koser dere her inne, så snakkes vi :)