fredag 19. desember 2008

Juleferie :D


I dag var det siste dagen på skolen for i år faktisk! endelig :)
Vi kom på skolen kvart på ni, og då spiste vi grøt også snakket noen av lærerene litt.
Etter det så kom det noen barnehage unger og sang noen julesanger til oss. De var kjempe skjønne. Lover deg! Etter de var ferdig og synge kom nissen med snop til de, også reiste de igjen.
Etter det var det fire stykker som sang e6 på singstar på scenen, og etter de var det fire lærere som sang optimist. Ganske morsomt ;D
Litt før 11 var vi ferdig på skolen. Pappa kom å hentet meg, så reiste vi ned på stationen og spiste et smørbrød og drakk kaffe.
Så kjørte vi opp på hybelen og hentet tingene mine og reiste hjem.
Så no skal eg være hjemme i ferien og bare slappe av.
Er ikkje helt ferdig med julepresangene heller, så blir en del shopping på meg den siste tiden igjen før jul :) hih

Merry Christmas to all <3

tirsdag 9. desember 2008

Juletider <3


Endelig har 1 desember passert :D
no er det full rulle med julebrus, julepynt, kakemann og julesnop <3
Vi har fått masse julepynt i huset, også utenpå huset.. Masse forskjellige lys som henger på hele forsiden av huset.. ganske koselig =)
Eg har også skaffet meg sjokoladekalender, en med hello kitty på, og en sånn vanlig.

Eg syntes julen er kjempe koselig, men har desverre dårlige minner fra julen 2001 :(
Etter å ha mistet en av mine nærmeste på julaften, er det ikke alltid like lett å være glad og fornøyd når man skal feire..

Denne uken er jeg verken på utplassering eller skolen. Jeg er sykemeldt ut denne uken på grunn av at eg har så vondt i ryggen.. for noen dager siden fikk eg ekstreme smerter i ryggen, men var hos kiropraktoren i går, og skal tilbake i morgen.
Han har gitt meg noen ryggøvelser eg må gjøre, noe som er ganske kjedelig.. Men får no bare håpe på at det hjelper.

fredag 17. oktober 2008

Back in black.

Ja no var eg endelig hjemme igjen etter to uker på Geilo :)
Tok toget fra Geilo 14.42 og var i Arna ti på seks ca. Der kom pappa og Tasj å hentet meg =)
Skal være hjemme til mandag, og då reiser eg opp til Voss igjen :)

No gleder eg meg til i morgen, for då skal meg ,Synnøve og Amalie på kino. Vi skal se fritt vilt 2, også skal vi spise mat :) det blir koselig <3

Legger ut litt bilder av oss tre i lag :D <3



Synnøve, Amalie & meg på Tivoli.


Amalie, meg & Synnøve.


Meg & Synnøve.


Meg & Synnøve på fest.


Amalie & meg i boblebadet.

tirsdag 14. oktober 2008

Dagene på Geilo.

Ja, no er det begynnelsen på andre uken eg er her på Geilo.
Kom opp her forrige søndag for å være på utplassering i to uker.
Må innrømme at den dagen vi kom opp her var vi ganske skeptiske på både hotellet og selve Geilo. Men etter noen dager ble det ganske bra egentlig.
Meg og en til jobber på Highland hotel på kjøkkenet. No når vi er blitt kjent med de som jobber her er det mye kjekkere her.
Fra søndag til fredag fikk meg og Marita hversitt rom et stykke fra hverandre. Var ikkje så gøy, men gikk helt fint. På fredag som var måtte vi flytte over til Vestlia hotel som ligger et stykke unna. Grunnen til det var at det skulle komme 200 gjester her på Highland så då bodde vi i sånn familiehytte der. Lørdagen jobbet vi til klokken 10 om kvelden, og etter det reiste vi bort i hytten. Etter en stund kom Lene, Merete og Anve bort til oss for å feire Marita sin bursdag.. Då drakk vi oss nok fulle og gikk bort til "sentrum". Når vi nesten var komt bort ville Marita tilbake å legge seg, mens Lenge og Anve gikk bort til de for å legge seg.
Meg og Merete satt borte på mixen i sikkert over en time å snakket masse bull mens vi drakk xD
Etter det bestemte vi oss for å gå opp på dr. holms(hotellet Merete og Lene jobber på) for å spørre om vi kunne bade. Vell å merke var dette klokken halv seks om morningen. Egentlig så var boblebadet og bassenget åpent mellom 21.00 og 23.00 for personalet, men det visste ikkje resepsjonisten så vi fikk visst bade alikevell.
Vi badet der sånn halvfull i over en time. Når vi var ferdige gikk vi ut å drakk litt mer så gikk vi inn igjen på hotellet for å utforske. Vi tok heisen opp og ned i alle trapper og korridorer og prøvde masse stoler, og til slutt satt vi oss ut på terrassen sånn at merete kunne røyke xD
Etter vi var ferdige der oppe gikk vi hele sentrum rundt for å se om noe var åpent sånn at vi kunne spise. Til slutt gikk vi opp på statoil og kjøpte oss hversin hamburger, en brus og en sjokomelk.
Etter det begynte vi å gå tilbake til Vestlia, der meg og Marita bodde. På veien så vi skiltet som viste kor Geilo Hestesenter var så då gikk vi opp der å snakket med en dame, men det husker vi ikkje så mye fra egentlig :P hehe
Til slutt kom vi hjem for å legge oss, og då var klokken halv ti om morningen.
Når vi våknet igjen var klokken 17.10, då stod vi opp og gikk til sentrum for å spise på peppes. Når vi hadde sittet der en god stund bestemte vi oss for å gå ned på Highland hotellet å spørre om å få bade, det fikk vi så då badet meg, marita, lene og merete der. Vi brukte både bassenget og boblebadet. I tolv tiden gikk vi bort igjen på Vestlia å la oss.

Det har vært gøy å være her oppe, men gleder meg en del til å komme hjem igjen og. Reiser helt hjem på fredag, det blir sikkert godt :)

lørdag 20. september 2008

Drikking på hybelen.

I går fikk meg og Synnøve besøk av Isabel og Amalie på hybelen :)
de kom hjemmenifra så de måtte gå opp på vangen ;P så mens vi ventet på de så ryddet vi på hybelen og spiste pølse om pomfri og var på butikken :)
de kom i ni tiden ca, så då begynte vi å drikke cider :)
Vi sang singstar, så på tv og spilte guitar hero.. Vi hørte og på musikk og laget mange fine danser til alle slags mulige sanger eg hadde på cdene mine :) hihi
Syns no vi hadde det gøy ;)





onsdag 13. august 2008

Ute på tur.

I dag våknet eg fem over halv 2. Då måtte eg løpe opp for å se home and away reprisen, siden eg ikkje fikk sett den i går ;D veldig viktig det programmet der skjønner du. Så når det var ferdig spiste eg frokost, også kom min bror en tur innom og var der i kanskje 5 min så ble han rastløs så han måtte ut igjen å kjøre xP hehe
Også etter det kjedet eg meg sånn at eg begynte å støvsuge og rydde. Hengte og opp nye klær før eg så den nye episoden av home and away :)
Litt seinere spiste eg middag og jordbær med fløte til dessert <3
Eg fant ut at eg må kjøre inn scooteren min litt før eg flyttet, så då kjørte eg først ut til bedehuset på myksvoll og snudde der. Så kjørte eg av meg tveiten og tok "nede" veien bort igjen til skolen. Også kjørte eg til kiwi igjennom feltet og der møtte eg på marta :) hun satt på med meg ned til hun også var eg med hun hjem. Vi satt på dataen også spiste vi pizza. Hun laget gulrotkake som hun spiste, men den var visst ganske rå inni ;P hehe.. men fint for meg at eg ikkje liker det då =) hihi
Også i 8 tiden kjørte eg hjem..
Og no lurer eg på om eg skal slutte av her og begynne å pakke, men det er så kjedelig ;P hehe..

mandag 11. august 2008

Today

I dag har eg ikkje gjort på så veldig mye egentlig.
Våknet fem på to, så då satt eg på dataen i en times tid først. Så begynte eg å rydde rommet å tørke støv, for det var ikkje så ryddig her siden eg holder på å flytte ting. Så ti over halv fire gikk eg opp for å se på home and away ^^,
Så en stund etter det tenkte eg å kanskje lage meg noe frokost/middag. Så då laget eg betasuppe i halv seks tiden. Så så eg litt på tv å bare slasket på dataen.
Så klokken halv ni gikk meg og Tasj på tur i over en time =) Gikk oppover mot tveitavarden, men før skogsveien begynner gikk eg heller andre veien sånn at eg kom til hordasmia(isdal) gjennom skogen. Så gikk eg til kiwi og rundt til meg.. :) hihi
Også ellers i kveld har eg bare sett film, tv og spist kvelds :) hihi
Så no er klokken halv 3, så lurte på om eg skulle ta å legge meg snart =)

Nattinatt<3

Jentekveld med Gjengen.

På søndag var gjengen samlet hos Synnøve S. Den består altså av meg, Synnøve, Amalie, Isabel og Synnøve S.
Meg, Synnøve og Amalie tok ti på fem bussen ut til Myksvoll. Når vi kom holdt Synnøve s på å lage pizzaboller. Vi så litt på tv å sånn før Isabel kom. Vi spiste pizzaboller, sang singstar og danset på dansematte.. Kjekt da =) så lånte både meg, isabel og Amalie oss noen dvder av Synnøve s :)
I halv elleve tiden begynte vi å tusle oppover til Isabel. På veien opp var det MAASSE padder, det var kjempe skummelt :O
Vi var på rommet hennes å så i noen sånen skolekataloger. Også fikk eg tilbake en film hun hadde lånt av meg, Just my luck ;P
Så litt over 11 kom pappa å hentet oss så kjørte me Synnøve og Amalie heimatt =)

Var en kjekk kveld dette :)




Fest hos Marta.

Lørdag den 9 august var meg og Amalie hos Marta på fest. Hun var hos søsteren sin på midttun siden de var på ferie. Vi drakk litt forskjellig egentlig.. Eg drakk litt vikingfjord, absolutt vodka blandet med grape soda og isbiter også shottet eg et par sånne brimi dram greier, det sist nevnte smakte ikkje godt i det hele tatt :(
Vi sang singstar og spilte guitar hero. Guitar hero var kjempe gøy :D men fikk det egentlig ikkje så mye til.. men men ;P

men i fem tiden sluknet Marta og Oddvar på sofaen så då gikk vi ut. Reiste ned til nesstun senter og var på shell og sånn.. Også skulle Amalie ta ut noe penger og då møtte vi på en mann som var full og kjørte scooter ;P
vi sleit mye med å finne veien opp igjen til Marta, men til slutt klarte vi det =D
Vi lå oss kl halv ni om morningen, og stod opp igjen kl 10 for då ryddet vi litt.. Klokken halv 1 tok vi bussen til byn, og når vi kom til byn litt over 1 hadde bussen vår akkurat gått, så då kjøpte vi oss frokost på big bite :) tok bussen hjem kl 2.

Noen andre som syns guitar hero er kjekt?





En tur i Åsane.

Fredag den 8 august tok meg, Isabel, Amalie og Synnøve s bussen inn til Åsane.
Først skulle Isabel til tannlegen kvart over elleve, så vi satt på venterommet til hun kom ut igjen. Så etter det gikk vi bort på Venezia og kjøpte nammenam pizza =D
Også gikk vi litt rundt og sullet etter det i både arken og åsane senter før vi tok bussen til Knarvik kvart på 2.
Amalie skulle på gabben å male så hun tok bussen der ti på halv 3. Vi andre gikk opp i senteret. Var inne på Rondo for å sjekke om Monica jobbet der i dag, men det gjor hun ikkje.. Så var vi på dvd galleriet og libris før eg måtte sånn skikkelig på do. Så på blend møtte eg på Helene, så snakket litt med hun. Og i trappen midt i senteret møtte eg på Caroline Myking og snakket litt med hun før eg sa at eg måtte skynde meg på do ;P hehe.. men når eg kom litt lengre ned så så eg at pappa stod der og han spurte etter penger til en kaffe og is.. trodde det var omvendte eg, at det var eg som skulle spørre han om penger :O hehe.. men så endelig kom eg meg på do =) og etter det gikk vi bort på rimi å kjøpte oss brus og sjokolade, veldig sunn må eg si :)
Når vi hadde sittet der litt så tenkte vi at vi kunne gå ned på ligningskontoret for Isabel skulle ha frikort, men vi var desverre en halvtime forsein, for de stengte klokken 3 :/
Så i halv fire - kvart på fire tiden satt eg på med mamma og pappa hjem.

Tok ikkje så mange bilder, men legger ut de eg tok =)








onsdag 6. august 2008

Dagen i dag..

I dag så var eg først hos legen. Hadde time kvart på ti, men kom ikkje inn før kvart over eller noe.. Så når eg hadde vært der fikk eg ut en sånn henvisning til røntgen av rygg, nakke og hodet. Var innom banken for å ordne nettbanken og telefonbanken min. Etter det skulle eg kjøre hjem på scooteren, men den gikk tom for bensin på veien, og den hadde sånn vanskelig bensin lokk så eg hadde ikkje sjangs å få det på igjen ;P

Seinere, klokken halv fem tok eg bussen inn til Knarvik. Der møtte eg Amalie og Synnøve på rimi. Klokken fem tok vi bussen til byn. Vi kjøpte biletter til the mist, en skrekkfilm. Også gikk vi på kiwi og kjøpte brus og noe snop. Filmen begynte halv syv. Den var ganske kjekk egentlig, bortsett fra at slutten var litt irriterendes ;P hehe.. men men, alltid såånn xD menmen, var no en kjekk bytur dette =)

Amalie og Synnøve <3

Så vakkert =) hihi

Amalie og Synnøve again ^^

De var så søte at eg måtte ta bilde av de :)









mandag 4. august 2008

Tv Serier

Desperate housewives!
Eg digger drama serien Desperate housewives, eller på godt norsk; Frustrerte fruer :D
Den serien elsker eg å se på, å er like spendt hver tirsdag. Men no er det pause, men håper det snart begynner igjen :D For dere som ikke følger med på den, så går den på tv2 om tirsdagene når det ikke er pause.

Andre serier eg liker veldig godt å se på grey's anatomy og home and away =D knalle serier alle sammen. Privat praksis ser eg også på, så kan vell kalles en tv slave på sett og vis xP hehe.

Hva liker dere å se på tv? :)